tirsdag den 15. marts 2011

Hjemmelavet dressing a la "thousand island"

For længe siden lovede jeg at smide opskriften på en tomat/thosand island dressing op, men er kommet fra det hver gang..
Opskriften fik jeg af min kusine, som har arbejdet på en af Esbjergs ældste restauranter, Sand's restauration", en restaurant, som min mors onkels far faktisk har startet op. Opskriften er "hemmelig", og den de bruger på Sand's, men jeg vil alligevel dele den med jer :)

Til en ordentlig omgang dressing skal bruges:
  • Ca. halvdelen af en creme fraise på 500ml.
  • En lille koncentreret tomat puré
  • 2-4 sqeeze alm. kethup (heinz/beauvais)
  • Ca. 1-2 tsk malet kaffe (jeg bruger Merrild's formalet mellemristede kaffe, den i den røde pose)
  • Salt og peber kan tilføjes
OBS: Opskriften er på slum!! Dressingen er perfekt til rejer, andre skalddyr, salater og forretter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar